filmrestaurator@gmail.com

történelem

filmtípusok

filmkamerák

 

 

 

Filmkamerák

A különböző filmtípusokhoz különböző kamerák készűltek.
A kamera főbb részei:
a képkapu, a filmtovábbító villa, a pilla, a rugós vagy elektromos hajtású filmtovábbító mechanika, az irisz és az optika.

A filmet óvatosan kellett befűzni a gépbe, hogy ne kapjon fényt. Cserélhető kazettás gépeknél ez nem volt probléma. Általában többféle sebességet lehetett beállítani a gyorsított, vagy lassított felvételekhez. A filmre jutó fény mennyiségét kézzel vagy automatikus iriszállítással szabályozhatjuk.

 

 

filmkezelés

filmvetítés

 

vetítőgépek

 

filmátírás

 

digitalizálás

 Filmfelvétel

Ha a kamerába befűztük a filmet, akkor a jó felvétel elkészítésének érdekében néhány alapvető beállításra kell figyelnünk; 
     
 
- optikai élesség beállítása
  - írisz beállítása a film érzékenységének (DIN-ASA-GOSZT) figyelembevételével

  - a felvételi sebesség beállítása alapesetben: 
    normál 8:
16 kocka/mp,  szuper 8: 18kocka/mp

 

 

 

 

tippek

 

gyűjtemény

videó - web

A korrekt élesség beállításkor arra kell ügyelni, hogy mindig húzzuk közeli állásba a variót, és így beállítva  a fókuszt a varió bármely állásában már éles marad a kép a mélységélesség határain belül. Gyakori hiba, hogy a totálra állított fókusz miatt a tárgyra való közelítés közben a kép homályossá válik.

 

főoldal

 

 

 

A kép megvilágítása függ az optikán átjutó fény mennyiségétől is, amit az irisszel (blende) szabályzunk. Ez a szabályzás a különböző felvevő kameráknál lehet manuális vagy automatikus. Sokszor ellenőrző műszer is tájékoztat bennünket a helyes beállításról. A film érzékenysége (DIN vagy ASA) kapcsolatban van a szükséges megvilágítással is. Ezért a kamerákon be kellett állítani az alkalmazott film érzékenységét ahhoz, hogy az automatika helyes expoziciós értéket állítson be.

 

 

 

 

 

 

vissza                                                                                    tovább